..................

trying 2bsimsucb4

Sunday, January 9, 2011

tipu

aku yakin, dalam dunia kala ini siapa saja yang tak pernah menipu?
tipu sunat? tipu harus? tipu-tipu?
kenapa mesti menipu?
kemudian, menipu di atas perkara yang ditipu...
dan tipu lagi...dan lagi...dan lagi....
dan aku hairan...
kenapa aku selalu sangat berdepan dengan orang begini?
kenapa perlu menipu?
untuk menyelamatkan diri?
selamat ker menipu?
aku mengaku aku juga pernah menipu...
semasa zaman2 kegelapan dulu...
tapi bila dah masuk peringkat dewasa (ya, aku telah dewasa!)
aku rasa menipu bukanlah cara yang terbaek untuk berdepan dengan kebenaran...
kadang aku keliru...
satu penipuan telah berlaku...
kemudian, kebenaran telah nyata, terang lagi bersuluh...
namun tetap juga cuba ditutp dengan penipuan yang baru....
terfikir jugak aku ni...
bodoh sangat ker aku sampai sebegitu sekali tindakan yang diambil..
kebodohanku melantun-lantun ker sampai aku perlu diperbodoh-bodohkan dengan penipuan berlapis2?
mungkin sebab ini...
kepercayaan yang pernah aku beri, hanya sekali untuk dinikmati...
tiada refill dan tak mungkin ada offer untuk kali kedua...
serik siot!

No comments:

Post a Comment