..................

trying 2bsimsucb4

Saturday, April 24, 2010

kecik kenot

dalam setiap hal yang telah berlaku pasti ada sesuatu di sebaliknya...

selama 4  hari aku di negeri Darul Aman dah cukup menguji kesabaranku bertahan dengan kerinduan yang amat sangat buat si kecik kenot...
mendengar suaranya di telefon membuatkan aku makin merinduinya...
terbayang-bayang pipi mongel dan bibir kecilnya yang selalu mengucupku...

hari ini, melihat dia berlari, mendengar dia bercerita, melayan aksi ultaramannya dan merasai gelak tawanya buat aku makin rindu...
ingin dipeluk-peluk sekuat hati..lama-lama...
aku cuba membayangkan bagaimana rupanya bila dia besar nanti...
apakah peribadi yang akan dibawanya?
siapakah dia nanti?

biar siapapun dia, bagaimana rupanya...
aku doakan yang terbaik buat dia...
semoga dia menjadi insan yang cemerlang di dunia dan akhirat...insyaAllah....

Friday, April 16, 2010

Jadi?!

Bayangkan...
Sekeping kertas yang penuh dengan jawapan telah dihantar untuk semakan...
Berdasarkan pengiraan kite markah mungkin boleh lulus tapi rupanya meleset sebab skema jawapan dah berubah..
Oleh yang demikian,kite tak pasti apakah markah kite...
Sekarang kite sedang menunggu pengumuman...
Gambaran yang diberi seolah kite bakal gagal...
Keputusannya bakal menentukan hidup kite pulak tu!
Debar, getar, ketar, takut, sayu, sebak dan tak karuan...
Cubala bayangkan!

**lupe nk note-bayangkan juga tukang semak tu adalah kamu, jawapan itu adalah perasaanku... dan aku yang sedang menunggu keputusannya...

Monday, April 12, 2010

nasi ayam + milo


hmm..bila yer???

Saturday, April 10, 2010

Kembara Putrajaya 2010

aku sangat teruja nak menyertai Kembara 2010 ni.. sangat-sangat!
akhirnya tercapai juga hasrat aku hari ini...
kembara yang diiringi hujan yang kejap lebat kejap renyai2...
namun excitement kembara ni tetap membuatkan aku teruja...
tak tahu apa yang ahli pasukan aku rasakan...
aku harap mereka turut merasai keterujaan dan keseronokan yang aku rasa...

walaupun kami tidak memenangi satu pun hadiah yang begitu banyak ditawarkan...
namun, bak kata koala buncit "kite dah menang pengalaman"...

 

Friday, April 9, 2010

wow....

sebuah senyuman dah bisa buat aku terkial-kial...
apalagi bila mendengar suaranya...(dia tegur aku?!)
paling mendebarkan bila dia memandang dengan ekor matanya...
berada dekat dengannya cukup buat seluruh tubuhku bergegar...

Thursday, April 8, 2010

biru

masih terbayang warna itu di mataku...
bagai tak percaya...
satu pengalaman baru yang buat aku terkedu seketika...

biru???
hmmm...

Wednesday, April 7, 2010

kadang

my bad...
aku ni kadang rasa macam jahat sangat...
aku ni kadang pakai bantai jer apa yang aku rasa nak buat...
aku ni kadang memang agak melampau...

tapi aku memang akan buat apa saja yang aku rasa nak buat...
tapi bila ada perkara yang aku tak nak buat...
kadang aku buat jugak...
cane yek?
tak baek ker aku ni??

maaf....


tiada kata yang boleh diungkap...
but...
please remember this...
i'm here for you...
always...

Tuesday, April 6, 2010

telefon...

apa akan terjadi jika diri ini menyepi?
adakah kamu akan terasa ketiadaan aku?
bagaimana keadaanku pabila menutup ruang untuk kamu nanti?
mengapa ini yang aku terfikir untuk lakukan di kala aku sangat memerlukan kamu?

aku sedar betapa pentingnya kehadiran kamu di setiap hariku...
kamu tahu aku akan ada di sini menantikan kamu...
sedangkan aku,
tak pasti sama ada kamu akan sentiasa menantikan aku di situ...
kamu selalu bermain dengan perasaanku...
kerana kamu seolah yakin aku akan tetap bersama kamu...

aku harap kamu sedar....
aku bukan tembok batu yang kukuh,
tegap berdiri bersama waktu yang panjang...
walhal tembok itu juga bakal retak dilanda luluhawa...
dan akhirnya rebah menyembah bumi....
bersama penantian yang menyeksakan...
walaupun hanya menanti panggilan dari kamu....

Sunday, April 4, 2010

Mak

hidup ini bukan kosong je, along...
ader banyak nak kena difikirkan...

*pesan mak...

Friday, April 2, 2010

|...atau...|

pagi ini hatiku disentuh...

melihat mata bulat itu merenung seorang teman sebaya berpegangan tangan dengan ayahnya...
aku kenal renungan itu...
terasa sayu sangat...
lebih memedihkan bila dia memandang kepadaku dengan senyuman yang penuh pengertian...

malam semalam aku tersentak...


bibir mungil itu mengucapkan dia rindu dan sayang padaku...
kemudian dia menyatakan...
"Aqil sayang ibu...Aqil sayang ayah..."

petang semalam aku terkedu....


bila dia seakan terganggu dengan kehadiran Aqil...


petang ini aqil akan pergi bersama ayahnya...
walau cuma 2 hari...
dan seperti biasa...
berat hati ku nak melepaskan dia....



atau mungkin ia cuma perasaanku...yang tika ini sangat lemah....

....

hari ini agak membingungkan...
pasal apa ntahla...
jiwa yang kekacauan dan tak keruan...

Thursday, April 1, 2010

Ada ketikanya..

Ada ketika aku rasa terlalu letih,
Ada ketika keletihan ini membuatkan aku berasa muram,
Ada ketika kemuraman ini ku harap bisa pergi tika aku bersamanya,
Ada ketika bersamanya buat aku bersedih,
Ada ketika kesedihan buat aku sedar,
Ada ketika kesedaran itu membuat aku berfikir,
Ada ketika pemikiranku amat mengelirukan,
Dan inilah yang sedang aku alami..
Tika ini aku keliru..
Namun begitu aku tetap sayang kamu..

dengan harapan...

pagi yang indah...
dingin disimbah hujan semalaman...
hingga teterbitnya secalit pelangi menghias ruang udara...
namun...
betapa sengalnya aku pagi ni...
seawal 6.53 aku dah gerak gi kerja,
oleh kerana Aqil dicutikan hari ini, maka proses bersiap tu dah dipendekkan...
keluar awal pun disebabkan mahu mengisi minyak...
setiba di stesen minyak, aku bergegas ke kaunter bayaran yang terletak di dalam...
aku terperasankan kekonfiusan di muka ane bangla yang melayan aku di kaunter...
lalu terdetik kat hatiku...
'comot ker aku ni? ader yang tak kene ker?'
tapi aku terus jer keluar, kunun2 anggap jer tak de apa2...
bila saja aku kuak pintu nak keluar baru aku teringat...

muka aku masih lagi tercalit dengan krim muka penghapus jerawat yang berwarna putih....
aku sengaja membiarkan krim tu tanpa diratakan dengan objektif meminimakan penggunaannya di kawasan jerawat sahaja...dan kunun2 klau dibiarkan lama sket, cepatla sket proses penyahjerawat tu berlaku...dengan harapan...

huh...sengal!!!! 

apa lagi yang boleh aku katakan?
malu BESAR punyer!!!
lalu dengan tahap malu yang sungguh tinggi...
aku ratakan krim tersebut hingga hilang kesannya...
tapi kesan berwarna merah pulak yang timbul...
dan hatiku pun berkata lagi....
'baru padan ngan baju ni...'

jadi, pengajaran ayatnya...
selalulah berhati2 di jalan raya....