..................

trying 2bsimsucb4

Thursday, April 1, 2010

dengan harapan...

pagi yang indah...
dingin disimbah hujan semalaman...
hingga teterbitnya secalit pelangi menghias ruang udara...
namun...
betapa sengalnya aku pagi ni...
seawal 6.53 aku dah gerak gi kerja,
oleh kerana Aqil dicutikan hari ini, maka proses bersiap tu dah dipendekkan...
keluar awal pun disebabkan mahu mengisi minyak...
setiba di stesen minyak, aku bergegas ke kaunter bayaran yang terletak di dalam...
aku terperasankan kekonfiusan di muka ane bangla yang melayan aku di kaunter...
lalu terdetik kat hatiku...
'comot ker aku ni? ader yang tak kene ker?'
tapi aku terus jer keluar, kunun2 anggap jer tak de apa2...
bila saja aku kuak pintu nak keluar baru aku teringat...

muka aku masih lagi tercalit dengan krim muka penghapus jerawat yang berwarna putih....
aku sengaja membiarkan krim tu tanpa diratakan dengan objektif meminimakan penggunaannya di kawasan jerawat sahaja...dan kunun2 klau dibiarkan lama sket, cepatla sket proses penyahjerawat tu berlaku...dengan harapan...

huh...sengal!!!! 

apa lagi yang boleh aku katakan?
malu BESAR punyer!!!
lalu dengan tahap malu yang sungguh tinggi...
aku ratakan krim tersebut hingga hilang kesannya...
tapi kesan berwarna merah pulak yang timbul...
dan hatiku pun berkata lagi....
'baru padan ngan baju ni...'

jadi, pengajaran ayatnya...
selalulah berhati2 di jalan raya....

1 comment:

  1. hehehheee... xpe.. walaupun comot, adik pija tetqap cumel..

    ReplyDelete