..................

trying 2bsimsucb4

Wednesday, January 19, 2011

Tewas di permulaan...

"aku yang kehilangan dalam diri sendiri terkurung dalam bayanganmu..."


bila semua perasaan ini mahu pergi?
hilanglah ia bersama derai airmata ini...
lenyap bersama hembusan angin yang sedang menerbangkan sebuah harapan...

aku mahu pergi....
aku terasa kaki ingin bagai melangkah,
namun entah kenapa aku masih di titik ini?
malah makin tenggelam bersama khayalan...
semakin menebal rasa sengasara...
makin memuncak kekecewaan ini...

aku bagai sedang dilenyek dek bulldozer...
sambil pemandunya bersiul riang menyanyi girang...
aku ingin keluar dari semua ini...
namun kaki ini tidak aku gerakkan...
tersekat dalam sekatan yang aku bina sendiri...
terperangkap dalam perangkap sendiri...

aku terkandas...
dalam masa yang sirna...
tanpa sinar nyata...
tanpa panduan...
nyata aku makin sesat...
serta sesak dilanda ombak perasaan yang aku tempah sendiri...

jawablah duhai hati...
benarkah apa yang kau rasa ini?
jawablah akal...
mana logiknya semua ini?
jawablah kamu...
apa sebenarnya yang kamu mahu?

kenapa kadangkala ada kebencian melanda diri?

No comments:

Post a Comment