..................

trying 2bsimsucb4

Thursday, September 9, 2010

Aidilfitri 1431H

Banyak jugak salam aidilfitri yang aku terima...
E-mel, sms, ucap mulut dan kad ucapan...
Namun entah kenapa semakin lama Aidilfitri semakin suram...
Yang buat aku betul-betul excited ialah ketika membeli baju raya dan biskut raya untuk Aqil...
Beli mercun dan bunga api...
Kununnya untuk mengaburi mata aku sendiri bahawa Aidilfitri akan tiba dengan meriah...
Mungkin dek pertambahan usia dan tanggungjawab yang kian membesar dan masa yang aku rasa kian suntuk dan persekitaran yang cukup mencabar dan perasaan yang dah tak segagah dulu....
Rasa rugi pulak Ramadhan yang dah berlalu...
Kerana tak mampu aku memenuhinya dengan makna-makna dan keinsafan...
Ternyata imanku sangat goyah dan mudah patah....
Pun begitu,
Selagi ada masa yang diperuntukkan untukku...
Selagi ada Dia...
Selagi itu aku berpeluang untuk memperbaiki diri...
Pucuk pangkalnya, terpulang pada aku sendiri...
Tebal jugak ego aku pada Dia...
sedangkan siapalah aku ni...
Tanpa kasihNya...
Tanpa rahmatNya...
Tanpa kurniaanNya yang melimpah ruah ni...
Mana mungkin aku di sini saat ini menaip dan bercerita mengenai kebodohanku...
Aku berharap dengan diri aku sendiri...
Agar aku dapat mempersiapkan diriku untuk menghadapi Ramadhan akan datang |jika masih berkesempatan|
Dan aku akan pastikan aku bukan lagi insan yang sifatnya merintih dan hanya tahu mengenang naseb badan...
Sengallah aku ni...

Salam Aidilfitri buat semua yang sudi singgah di BSURSICUB4...
Semoga kebaikan Ramadhan yang telah kite bina...lebih kukuh dan utuh membenteng diri menghadapi hari yang mendatang...amin...
Ampun maaf atas semua kesilapan dan kesalahan...

|fiza&aqil|

No comments:

Post a Comment