..................

trying 2bsimsucb4

Saturday, December 12, 2009

Aku Si Belon Angan atau Si Batu Pemberat

Jika aku adalah belon...

Selalu terjadi, tiap kali bila aku adalah Belon Angan naik dan cuba terbang tinggi tapi kemudian ikatan aku si Belon Angan terbuka...
Kemudian, bertaburan pergi isi perutku...
Namun, entah kenapa masih aku adalah Belon Angan akan ditiup lagi?

Tu pasal, sebolehnya aku mahu melekat di tanah...
Kekal menjadi si Batu Pemberat...
Buatla apa saja, aku akan tetap begitu dan begini...
Cuma kekadang terasa bagai terangkat sendiri seperti nak melayang...
Akhirnya, aku jatuh terduduk...
Itu pun kira nasib baik lagi...
Kerana selalunya aku jatuh, tersungkur dan bertongkat untuk berdiri semula...
Kerana kadang tu aku tertenggelam ke tanah...
Hahahaha...
Eh tapi sebagai Batu Pemberat, aku hanya akan pecah tika mengalami proses luluhawa yang berpanjangan...
Hmmm..

@nuha

1 comment: