..................

trying 2bsimsucb4

Friday, December 11, 2009

...kala ini...matahari...

kala ini...menyusuri jalan ini buat aku terkenang di suatu waktu dulu...meredah jalan ini berbekal semangat dan insan tersayang...sungguh sayu kala itu...melihat peluh yang membasahi dahinya, namun dia masih tersenyum bila aku mengintainya dari cermin...betapa senyuman itu mengubat segalanya...

hari tu, mengalir airmataku mengenang nasib...mengapa begitu kejam seorang insan yang begitu hampir denganku?  tergamak perasaanku diluka begitu? kenapa?
jejari kecil yang selalu ku genggam itu seolah memegang erat jariku...dan bagaikan berkata..."sabar, ibu..."

hari ini...sunyi sungguh aku rasakan...aku melalui jalan yang sama, tapi tanpa semangat dan insan tersayang... sebak? hanya genangan airmata jer...belum jatuh...aku tak mahu usikan perasaan ini melemahkan  signal semangat yang kian ilang bersama  pertambahan kilometer...makin jauh, makin hebat ... makin berat...


pun begitu,  matahari  yang  menemani dari jauh buat mataku bersinar...aku tahu dia sentiasa di orbitnya menemaniku biarpun malam kian menyelimut sinarannya, aku pasti dia ada di situ... dan akan sentiasa bersamaku...aku akan bertahan...aku akan terus tersenyum...aku akan sampai ke tujuanku... dan dengan penuh harapan, ku harap dapat merasa sinarmu seawal pagi esok...


@nuha


No comments:

Post a Comment