..................

trying 2bsimsucb4

Thursday, March 13, 2014

Keluarga (Amaran: Pembacaan hanya disyorkan kepada Family Type of Person SAHAJA!!!) - Part 2

Keluarga?

Bila pemusatan fikiran dan kepuasan hidup hanya pada diri sendiri-
apa aku nak buat hari ni? 
ke mana aku nak habiskan masa aku lepas kerja nanti?
siapa aku nak bersenda gurau dan mencari perhatian musim ini?
macam mana aku nak tingkatkan hidup aku ni?
Lalu jawapannya hanya berkisar dan berhasil untuk diri sendiri sahaja.

Tidak mengapalah jika KAMU hanyalah seorang tua sebatang kara hidup tanpa tanggungjawab dan kepentingan terhadap pasangan, anak-anak dan keluarga... tidak mengapalah jika begitu.

Tapi bila KAMU seorang isteri/suami, emak/ayah, anak, abang/ kakak dan adik kepada sekurang-kurangnya seseorang...KAMU punya tanggungjawab dan peranan dalam hidup mereka. KAMU tidak boleh hanya berada di tempat yang sama tapi hanya memikirkan diri KAMU, kepuasan KAMU, kegembiraan KAMU, hidup KAMU, masa KAMU, keseronokan KAMU, kesedihan KAMU dan masalah KAMU SAHAJA!!!

Namun begitu, ia cuma boleh dilakukan dan KAMU mungkin boleh dimaafkan jika tujuan asal KAMU bersama DIA hanyalah untuk kepuasan diri KAMU tanpa memikirkan DIA, arah hidup KAMU hanya untuk kejayaan diri KAMU sendiri SAHAJA, KAMU tak perlukan orang lain untuk KAMU hidup...cukuplah sekadar DIA dan MEREKA ada bila KAMU perlukan, KAMU tidak mahu berperanan sebagai insan yang diperlukan, KAMU hidup untuk diri sendiri sahaja...bila nak carilah, bila taknak buanglah, dan KAMU sememangnya TIDAK PERNAH MEMIKIRKAN UNTUK MEMBINA SEBUAH KELUARGA YANG AKAN BERSAMA-SAMA KAMU HINGGA KE AKHIR HAYAT. Jika benar begitu, AKU harap KAMU ketemu dengan DIA yang selayaknya dilayan begitu dan tolonglah relakan semua tanggungan yang KAMU anggap cuma sebagai watak-watak kecil, sampingan dan gangguan dalam hidup KAMU pergi mencari sesorang yang boleh diharap untuk dunia dan akhirat mereka.



No comments:

Post a Comment