..................

trying 2bsimsucb4

Saturday, March 15, 2014

Iman, ilmu dan akal.

Selama 33 tahun hidup ni... Aku rasa macam setakat apa yang aku dah belajar, jalani dan lalui selama ini... Hanya iman, ilmu dan akal yang boleh membezakan seseorang...
Kalau setakat beriman tapi ilmu yang dia ingat dan amalkan hanya yang dia belajar setakat darjah 6 je, takkan meningkat pon keimanan dia...
Kalau setakat belajar habes degree, master atau PhD tapi tak beriman, tak guna jugak... Ilmu akan disalah guna dan hasil yang diperoleh mungkin cukup untuk dia bawa ke neraka je...
Kalau setakat berakal tapi xde ilmu dan tak beriman, maka jadinya hanya ikut pandai dia je la... Tak ke mana juga akhirnya...

Entahlah...
Kalau dah bodoh tak boleh diajar, pandai tak boleh diikut...
Hiduplah korang dengan cara korang, berkawanlah korang dengan kawan yang sama macam korang, bergaul lah korang dengan keturunan korang, berseronoklah korang dengan kaum kerabat korang... Bergembiralah!
Biar aku dengan hidup dan cara hidup aku... Kalau susah, sempit, tercekik, sedih dan sesak datanglah cari aku... Memang itu je fungsi aku di sisi korang kan?

Aku dah rasa yang aku bukan jenis yang sesuai untuk kamu... So not my type either!

No comments:

Post a Comment