..................

trying 2bsimsucb4

Friday, September 14, 2012

Teruja...??? Hmmm...

Entah kenapa malam ni aseklah terjaga?
Setiap jam pulak tu... Haihhh...
Teruja menanti esok?
Mungkin jugerrr... Ngeeee...
Harap-harap semua ok... Aamiiiinn...

Sehingga hari ini, dah dua kali aku dirujuk ke EPAU... Selasa baru ni semasa pemeriksaan untuk minggu yang ke25, kena lagi sebab saspek ada kebocoran...
Saspen giler aku!
Aku cume cerita sahaja... Tak bajet pun ia akan melibatkan hal seserius itu! Kena marah ngan doktor dan sebakul kena syarah ngan nurse. Lalu selepas selesai di klinik kesihatan, ke hospital pulak la aku....
Petang tu semasa di hospital lama jugak nak menunggu!
Dahla pagi di klinik kesihatan dari jam 8.26 hingga jam 12.30...
Sambung plak di hospital hingga jam 4.30...
Makanya, hari aku abes cenggitu jerla...
Namun begitu...
Alhamdulillah, syukur sangat sebab itu hanya false alarm...
Tapi, letihnya... Hanya DIA yang tahu! Walaupun hanya duduk baring jalan...
Malam tu lepas maghrib aku dah pengsan!
Haaaiihhh....

Mungkin ia untuk menyedarkan aku bahawa kehamilan kali ini perlu perhatian yang lebih...
Ubatnya saja dah lain dan lebih...
Pemeriksaannya pun kerap...
Kondisi badan dan tahap kesihatan aku sendiri pun tak memuaskan...
Ditambah pula dengan situasi sekeliling dan persekitaran yang berubah...
Dan tidak ketinggalan kejadian-kejadian yang telah berlaku...
Aku mengaku aku agak lalai kali ni... Entah kenapa?
Hampir semua jenis makanan aku bedal!
Stress toksah cakaplah...
Salah aku jugak!
Mana ada perkara yang Allah takdurkan berlaku adalah bertujuan untuk menganiaya hambaNYA?
Cuma aku dan mereka2 yang leka serta lalai jer yang selalu aniaya diri sendiri!

Mulai detik itu, aku berjanji akan menjaga diri dan kesihatan. Akan sentiasa makan ubat dan makanan yang berkhasiat, elak makanan yang tak sihat, kurangkan berfikir yang tak best dan bertenang... (Kenapa rasa poyo cam Papa Zola lax ni? Haiihh...)

Aku sentiasa bermohon agar kami diberi petunjuk dan hidayah... Dan redha menerima segala ketentuan Yang Maha Kuasa... Aamiiiinn...

No comments:

Post a Comment