..................

trying 2bsimsucb4

Wednesday, November 30, 2011

Cerita tentang seorang kawan...

Pernah satu masa dulu aku dan dia berkawan dan agak rapat.
Berkongsi cerita suka dan duka. Apa saja yang berlaku akan dikongsi bersama. Bagai tiada sempadan yang membezakan aku dan dia.
Tiba satu ketika, dia berkawan dengan seorang kawan yang merupakan kawan aku juga dan mereka menjadi rapat. Hingga semua cerita aku diceritakan juga kepada kawan dia yang baru itu. Namun, aku tidak menjadi rapat dengan mereka seperti mana dia dan kawan barunya itu. Maka beralihlah sudah dia kepada kawan barunya itu.
Berkongsi cerita suka dan duka. Apa saja yang berlaku akan dikongsi bersama. Bagai tiada sempadan yang membezakan dia dan kawan barunya.
Jika dulu langkah aku dan dia sama. Kemudian tiada lagi aku dan mereka melangkah berdua.
Terkilan?
Apakan tidak!
Jika bila saja ada perkara yang mereka gaduhkan, aku disoal macam pesalah. Sedangkan aku sememangnya tiada di antara mereka berdua. Dia kata sengaja buat begitu kononnya bak sebuah lakonan ( kepala hotak dia!). aku biarkan sahaja.
Tiada lagi kisah dia yang diceritakan kepada aku dan aku tidak lagi seperti kawan yang dia cari untuk bersama keluar makan, kawan yang dia cari untuk bercerita, dan kawan yang dia cari untuk bersuka-suka.
Lalu jadilah aku kawan yang selalu diherdik. Kawan yang selalu dimarah dan dilepaskan geram. Kawan yang terlihat akan perbezaan jawatan dan dianggap sekadar anak buah yang menurut perintah, yang akan dipandang dengan pandangan yang menyatakan ‘ko jangan nak tunjuk pandai yer ‘… dan ‘ ko jangan sebok boleh?’…
Sekarang…
Dia datang menyua muka dengan memek yang menagih simpati… bertanya kenpa dan mengapa… meminta dan mencari kesempatan untuk bersama-sama semula…namun begitu, entah kenapa aku terasa bagai tiada ketelusan dan ia cuma luaran semata…kerna terpamer di wajah satu garisan refleks dari rasa tidak puas hati.
Mahu juga aku bertanya ke mana pergi kawan baru yang menjadi teman bicara hingga sewenangnya aku ditolak ke tepi? Mahu saja aku menemplak dan melepaskan apa yang terbuku dalam hati ini dek sikap dia yang telah banyak mengguris hati ini dengan menggunakan tiket kawan baek.
Tapi… aku diamkan saja…dengan harapan semua perasaan itu pergi… biarlah ia hilang bersama masa… kerana kau tak rasa perlu untuk aku dengar apa-apa dari dia… aku sudahpun melangkah dan aku tak harap dia kembali…di sini seperti dulu…kerana…
Kini yang ada dalam hati aku cuma…
PLEASE BACKOFF, YOU ARE TOO MUCH AND TOO ANNOYING TO LISTEN TO!!!

No comments:

Post a Comment