..................

trying 2bsimsucb4

Thursday, April 7, 2011

kata-kata

Jika ditanya apa yang ingin kulakukan sekarang?


Aku mahu…

Aku mahu…

Aku mahu berkata-kata…

Mahu menerangkan segala yang terpendam di dalam ini…

Mahu keluarkan semua rasa yang ada…

Mahu kamu tahu semuanya!

Namun…

Jika ditanya kenapa tidak kulakukan demikian?

Kerana aku tidak punya pilihan…

Kerana aku telah masuk ke ruangan ini…

Aku hanya dibenarkan melihat, mendengar dan empati…

Bagai ada tirai kaca yang sangat jernih, tetapi sangat tebal… sangat kebal….

Lalu yang bisa menembusinya hanya yang terlihat…hanya yang terdengar…

Jika kamu jasad yang tidak bernyawa…pasti sudah ku telek-telek…sentiasa aku pegang dan renung…dan cuba merasa kejadianmu…mendalami fitrahmu…aku akan pastikan kamu sentiasa bersamaku…

Seperti buku yang kamu hadiahkan…sentiasa bersamaku…sentiasa…

Namun…

Nyatanya…

Siapalah aku?

Kata-kata yang hanya tersekat dibenak…

Tiada ayat yang bisa menggambarkan semua kisah ini…

Nantilah…

Jika memang ia benar…

Kasih ini benar…

Sayang ini benar…

Perasaan ini benar…

Kamu akan tahu juga…

Kamu akan sedar juga…

Kamu akan mengerti juga…

Sabarlah hati…

Bertahanlah….

No comments:

Post a Comment