..................

trying 2bsimsucb4

Tuesday, December 29, 2009

Ingat....

berlari...
laju lagi...
deraskan lagi langkah...
namun...
benarlah..
tiap masa yang berlalu,
jika ia mahu pergi...
ia akan pergi...
takkan dapat ditahan...
takkan dapat diulang lagi...
apa dayaku?
apa yang mampu aku lakukan?
untuk menahan masa dari berlalu???
mana logik akalku jika aku fikir aku boleh melakukannya?
gila!
tapi aku tahu...
aku jelas akan lumrahnya...
aku terima ketentuanNya...
aku...
aku menikmati setiap masa yang sedang melintasiku...
aku akan mengejar tiap detik yang ingin berlalu dariku...
dan.....
aku pasti akan menghargai setiap saat, minit, jam, hari, minggu, bulan dan tahun yang telah berlalu...
terutama sekali....
ya...
terutama sekali saat-saat indah yang penuh pengertian, kesan dan perasaan...
ia akan diulang lagi...
dalam ingatan...
bersama penghayatan...
dan gurisan halus yang terhasil dari ingatan itu akan aku abadikan...
menjadi monumen yang tinggi, tegap dan berwarna keemasan...

ingat...
jangan aku lupakan akan itu...

No comments:

Post a Comment