..................

trying 2bsimsucb4

Monday, December 19, 2016

Rindu

Kadang tak sedar airmata mengalir... Sembab mata dah tiada beza...
Makin hari makin sayu...
Makin sebak dan sesak nafas ini merindu.
Menyesali perkara yang tak mungkin dapat diputar kembali.
Menangisi pemergian yang mendadak, tanpa pesan, tanpa sebab...
Menjauhi seakan benci...
Berpaling seolah tiada lagi rasa di hati.
Sedih dan gundah gulana.

Jika begini rasa kehilangan, aku harap tidak memiliki...
Jika begini rasa dikhianati, aku harap tidak mengenali...
Jika begini rasa dibenci, aku harap tidak pernah menyayangi.

Semoga gelita hati ini kian terang...
Semoga kesakitan hati ini kian pulih...

Berikan aku kekuatan... Agar aku mampu bangkit.
Berikan aku keyakinan... Agar aku mampu melangkah.
Berikan aku ketabahan... Agar aku mampu menolak emosi.
Berikan aku kesabaran... Agar aku mampu tersenyum lagi.

Kali ini paling sakit...
Kali ini paling perit...
Kali ini paling Sedih...
Kali ini paling pedih...

Aku sudah rebah tersembam ke bumi. Sedang cuba untuk bangkit bertongkat dagu.

Hampir saja aku mengalah, menyerahkan semua... Namun, kasihNya masih ada.
Dia alihkan pandangan ke luasnya alam... Buat aku sedar masih ada yang berpaut pada ku, makanya aku perlu bertahan. Aku perlu untuk bangun... Walau pun kini seinci aku cuba bangkit, seinci juga aku tergelincir dek kenangan. Malah, tika ini... Airmata ini bergenangan dan mengaburi penulisanku.
Tuhan, bantulah aku.

No comments:

Post a Comment