..................

trying 2bsimsucb4

Monday, September 10, 2012

When the truth revealed

Apabila kebenaran terungkai...

Aku mengaku, adakala aku berselindung juga dengan harapan keadaan dapat diselamatkan... Walaupun sebenarnya aku mahu selamatkan diri sendiri dari isu dan persoalan yang bakal diajukan dek kebenaran yang dipinta...
Pun begitu, akhirnya aku sendiri akan mengaku dan kebenaran itu aku ungkap jua.

Tapi lain pula yang berlaku apabila kebenaran itu disembunyikan dariku.
Tatkala ia terungkap, pasti semuanya akan tersingkap hingga menampak semua yang tersirat.

Balasan? Mungkin juga... Tapi siapa aku nak menentukannya?
Penyerahanku hanya kepada DIA kerana hanya DIA yang tahu segLanya... Hanya Allah yang tahu.

Acap kali mereka yang tidak telus dan selalu mengungkap kata-kata yang sudah ku agak bohongnya, pasti ganjaran akan dibayar jelas. Mereka pasti menerima akibat dari perbuatan yang mereka perlakukan kepadaku. Aku tidak meminta ia berlaku, cuma aku pohon ditunjukkan kebenarannya agar aku jelas dengan apa sebenarnya yang berlaku...

Kebenaran amat menyakitkan... Tapi sudah itu yang tersedia buatku... Aku harap aku redha...

Aku cuma pinta ketelusan dan kejujuran dari setiap jalinan yang tercipta...
Kau tak perlu berkata ingin menjadi kawanku jika kau tidak mahu...
Kau tidak perlu menyatakan yang kau suka padaku jika kau membenciku...
Kau tidak perlu menghampiriku jika mahumu cuma mencari salahku...
Kau tidak sepatutnya mencari salahku jika kau sendiri sedang melakukakan kesalahan...

Janji DIA adalah pasti...
Balasan Dia adalah pasti...
Syurga itu pasti...
Dan neraka juga adalah pasti!!!

No comments:

Post a Comment