..................

trying 2bsimsucb4

Sunday, December 11, 2011

sambung boley?

nak cite lagi...

Terkejut…
Memang agak menghairankan bila menerima sms dari seseorang yang tidak disangka-sangka…
Memang sangat tidak sangka!
Kagum…
Bila sms yang dikirim sangat ringkas, hingga aku sendiri pun terkial-kial nak memahamkannya…
Jenuh!
Pelik…
Kerana isu yang cuba diketengahkan sememangnya bukan perkara yang perlu si pengirim kisahkan sangat…
Keneke?
Sebenarnya dah lama jugak aku peram cerita ni…sebab tak berkesempatan untuk mengarang, tambahan pula idea tak berapa nak keluar kerana aku dok sebok ngan hal lain…seperti nk isi SKT gune HRMIS yang sewel…
Sesewel manusia yang pernah aku panggil kawan ni…
Pelik tetapi benar…
Apakah yang mendesak hati dan fikirannya untuk mengambil tindakan yang ku fikir sangat melampau dan tidak boleh diterima akal?
Ternyata ayat yang digunakan seakan berbaur sedih dan cuba meraih simpati, tetapi disulam juga dengan kekerasan…
Seperti contoh, “sampai hati kau buat aku macam ni. Takkanlah xde simpati lansung kat hati kau?”
Ayat seperti itu masih tidak menarik kejengkelan pada mulanya kerana aku fikir mungkin itu bahasa yang lahir dari perasaan seorang yang terluka….fine!
 Tetapi, apabila susulan hadir bersama keraguan…aku mula berfikir dan tanpa perlu aku undang, rasa meluat dan sakit hati muncul berkoyan-koyan lalu membuatkan setiap kebaikan yang pernah dijalin bertukar menjadi duri yang menikam…
Agak hebat jika seorang yang sudah agak berusia mengirimkan sms dengan panjang lebar...serta menggunakan ringkasan yang aku sendiri tak pernah guna dan tak berapa nak fhm pada mulanya…contohnya “smp = sampai ” ??????????
Samada si pengirim sememangnya hebat reply sms dengan kadar yang agak laju beserta ringkasan yang memang ringkas…atau…seseorang sedang berselindung di sebalik semua itu?
Jika benar… aku cuma harap apa yang bakal ada antara aku dan manusia itu hanya tugasan…
Jangan lagi berkait dengan apa saja yang pernah berlaku antara aku dan manusia itu…
Kerana tindakan menggunakan seseorang untuk kepentingan diri…adalah sangat menjengkelkan dan seriously irritating and sewel!!!
Aku maafkan apa yang telah kau lakukan pada aku dan aku minta maaf atas semua yang pernah aku buat kat kau. Terima kasih atas segalanya.



No comments:

Post a Comment