..................

trying 2bsimsucb4

Monday, March 28, 2011

Hikmah

Setiap kejadian yang berlaku ada hikmahnya…malah tak perlu tunggu lama, ia terjadi sedetik cuma. Bezanya samada perasan atau tidak..


Hikmah sebuah kejadian jika nak dibandingkan dengan kesusahan yang dialami adalah lebih bermakna jika perubahan ke arah kebaikan itu bakal menjadi istiqamah hingga ke akhir hayat.

Kesusahan dan kesakitan di dunia hanya sementara.

Ketabahan dipohon dan sudah janji Allah, tiada dugaan yang diturunkan untuk menyusahkan hambaNya…

Semoga kebaikan yang tercipta dari keburukan menjadi harta dan bekal untuk ke sana.

Apalagi yang perlu diucap? Kesabaran dan keikhlasan adalah rahsia untuk Allah…

Jalan yang aku lalui kini adalah sebuah realiti yang pada permukaan cuma kelihatan palitan noda…

Aku pasti, tiap kejadian bakal menjadikan aku kuat… tanpa semua ini pasti aku masih di situ…

Menjadi duri dalam daging…

Gunting dalam lipatan…

Walaupun sebenar-benarnya aku tak tahu mana datangnya duri dan gunting yang diperkatakan…

Ataupun kerana aku cuai dan leka…

Sangat cuai dan sangat melekakan…

Apa yang mampu aku lakukan sekarang?

Bersabar… tabahkan hati…

Hanya Dia yang tahu segalanya…

Hanya Dia juga yang aku ada…

Dan semuanya hanya untuk Dia…

Alhamdulillah…

Ya Allah, meskipun aku rasa susah dan sakit, aku terima, aku redha Ya Allah atas kesusahan dan kesakitan ini. Aku pasrah kepadaMu Ya Allah kesembuhan dan kebenaran di sebalik semua ini. Amin.

No comments:

Post a Comment