..................

trying 2bsimsucb4

Thursday, March 12, 2009

dia...aku...

Dia masih dia yang kukenal dulu,
Masih dia yang dingin,
Masih dia yang jauh dari ruang hatiku.
Dia masih dia yang berdiri di situ dan hanya mengharap perhatian.
Dia tetap dia yang dulu, kini, dan akan datang.
Aku...
Aku bukan lagi aku yang dulu,
Aku bukan lagi yang selalu mendamaikan,
Bukan lagi aku yang mempunyai dia dihati,
Aku adalah aku yang berdiri di sini mengalihkan perhatian.
Aku tidak lagi aku yang dulu, untuk kini dan akan datang...
Apa dicita bintang di langit,
Jika mentari megah bercahaya,
Apa disuap ulam yang pahit,
Jika yang manis telah tersedia.
Berlari arus mengejar ke muara,
Gugur daun menghanyut diri,
Hati lara di biar sengsara,
Ibarat kaku disangka mati....


@nuha

No comments:

Post a Comment